?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

Російська мова

Карта поширення російської мови.
Зробив 3 кольорові оформлення, вибір поміж якими можна здійснити в легенді. Обране оформлення буде автоматично обиратись при відкритті інших карт допоки ви не почистите куки в своєму бравзері.
Зміни торкнулись й карти української мови.
Сьогодні увесь вільний час пішов на оформлення, завтра постараюсь додати з десяток карт по кожній з мов:)

Comments

( 28 comments — Leave a comment )
22he_travnya
Dec. 23rd, 2012 01:28 am (UTC)
Свердловський район вражає.
Будучи на кордоні з РФ, маючи найближчими містечками: Свердловськ з 85,5% російської, Ровеньки з 78% російської і Краснодон з 91% російської, і, взагалі, будучи все життя в зоні впливу Донецька (і, звісно, Луганська) зберегти 56% української ..!

Втім, очікую, що на наступному переписі в Свердловському російська вже буде першою :(

Також, до мого сорому, відкриттям для мене були 56% української в Херсоні, а особливо 66% української в Южноукраїнську.

З нетерпінням очікую кореляцій мови з голосуванням 28.10.2012.

Орест Друль стверджував, що кореляція - 98%



Edited at 2012-12-23 01:43 am (UTC)
easternwestern
Dec. 23rd, 2012 09:23 am (UTC)
>>Орест Друль стверджував, що кореляція - 98%
Товариш явно допустив десь помилку)))

А для сільських районів нормально зберігати українську мову.
pollotenchegg
Dec. 23rd, 2012 12:51 pm (UTC)
"Товариш явно допустив десь помилку)))"

Якщо і допустив, то не сильно. Я тут порахував - кореляція між часткою рідної мови у облцентрах (!) без Києва, Чернівців і Сімферополя і результатом Ющенка у областях(!) якраз 0,98. Причому з додаванням Києва і Чернвців кореляція теж дуже висока - 0,966, тільки Сімферополь-Крим псує картину, але там причина зрозуміла.
easternwestern
Dec. 23rd, 2012 01:14 pm (UTC)
Ну кореляція 98% - це неймовірно сильно. Не ясно звичайно як проводилось дослідження, може там "особливі" умови. Окрім того вибрані власне вибори президента, де залежність від мови відчутно сильніша.
Хоча я звичайно, як вам відомо, сторонник думки, що така кореляція серйозна. Але 98% це вже якось занадтто:)
pollotenchegg
Dec. 23rd, 2012 01:20 pm (UTC)
http://s019.radikal.ru/i640/1212/9c/5b25931a7a69.png
Нижня з Києвом і Чернівцями, верхня без. І це, нагадаю, кореляція мови облцентру з результатами по області.
Що символізує.

Edited at 2012-12-23 01:20 pm (UTC)
easternwestern
Dec. 23rd, 2012 01:41 pm (UTC)
1. Це все-таки облцентри)) А як нам відомо між мовами облцентрів та областей серйозна різниця.
2. Автор я так розумію нічого не відкидав. Хоча... якщо в нього справді таке число вийшло то там очевидно таки якісь "тепличні умови".
3. Навіть у вас 98% немає.

А загалом, так, це один з найважливіших параметрів. Хоча мені здається, що з часом ця залежність буде зменшуватись.
До речі, цікаве спостереження: в облцентрах цілковите співпадіння між 1 місцем української/російської і перемогою опозиції/влади на останніх виборах.
pollotenchegg
Dec. 23rd, 2012 01:47 pm (UTC)
1. Ну так мова облцентру більше впливає на електоральний вибір районів ніж мова області, ви ж це знаєте.
3. R2=0,96 це і є кореляція R=0,98.

До речі, у районах м.Дніпропетровськ залежність - обернена. У найбільш російськомовних районах перемогла ОО, тоді як у найбільш україномовних - ПР-КПУ. У Харкові, Одесі та інших містах південного сходу, підозрюю, те ж саме, але ще не дивився. Тоді як у Києві і Львові залежність, навпаки, пряма, як, напевно, і у інших містах центрозаходу.
lukasch
Dec. 26th, 2012 05:11 pm (UTC)
в цих випадках вже залежність не стільки від мови, як від рівня освіти та соціального положення.
В Харкові теж подібне, район, Дзержинський, який має найменший відсоток тих хто вважає українську рідною, дав найбільший відсоток за опозиційні партії, а район, де найбільший відсоток тих хто вважає українську рідною, Орджонікідзевський ( навколо ХТЗ), дав найменший відсоток за опозицію.
pollotenchegg
Dec. 26th, 2012 08:11 pm (UTC)
Отож.
Я це і маю на увазі - у містах південного сходу фактор освіти та віку грає набагато більшу роль ніж фактор національності та мови. Тоді як у центрі і заході обидва цих фактори мають приблизно однакову силу.
22he_travnya
Dec. 27th, 2012 07:11 pm (UTC)
Припускаю, що іще одним прикладом регіональної особливості кореляції є галицькі облцентри де ВО Свобода і освіченість корелюють не сильнопозитивно як по Україні загалом, а слабонегативно або не корелюють.
pollotenchegg
Dec. 27th, 2012 10:43 pm (UTC)
"Припускаю, що іще одним прикладом регіональної особливості кореляції є галицькі облцентри де ВО Свобода і освіченість корелюють не сильнопозитивно як по Україні загалом, а слабонегативно або не корелюють."

Та ну?) На Галичині у Свободи теж відчутно міський електорат. Виражено це не так сильно як у інших регіонах, але все таки. Тому я думаю, що кореляція там теж має бути позитивною.
easternwestern
Dec. 28th, 2012 09:40 am (UTC)
Так говорилось ж про ситуацію виключно всередині облцентрів:)
Якщо порівнювати міста з селом, або менші міста з більшими - то Свобода получається міською й освідченою.
А якщо всередині великого міста то така кореляція практично відсутня, або й слабесенька зворотня, завдяки росіянам й совкам.
pollotenchegg
Dec. 28th, 2012 10:01 am (UTC)
Тоді я не зовсім зрозумів у чому "регіональна особливість галицьких облцентрів".
easternwestern
Dec. 28th, 2012 09:36 am (UTC)
Ви не робите поправки на росіян і совків...
З іншої сторони, галицькі росіяни й совки освідченіші за корінних галичан.
22he_travnya
Dec. 27th, 2012 08:50 pm (UTC)
Оскільки жж зараз проковтує коменти, то мій проковтнутий комент мені легше повторити сканом:

easternwestern
Dec. 27th, 2012 08:56 pm (UTC)
Доволі цікаво)) Непогано б краще дослідити це питання))
pollotenchegg
Dec. 27th, 2012 10:48 pm (UTC)
намалювали скільки треба було)
lukasch
Jan. 4th, 2013 03:46 pm (UTC)
Пробачте, а що саме Вас здивувало? Що в населених пунктах де переважна більшість вказує рідну мову українську, а голосують за анти-українські ПР та КПУ навіть трохи більше ніж в селах з російськомовним населенням?
Мабуть це?

Я не знаю ситуацію в Глухівському районі Сумської області, але припускаю, що вона подібна до мого рідного населеного пункта в прикордонному з Росією Дергачівському районі Харківської. Можете подивитися це смт Прудянка, північніше Дергаічів по залізничній лінії Харків-Бєлгород-Москва. Так ось в Прудянці 90,45% вважає українську рідною мовою, і тільки 9,55% російську. На останніх виборах з 947( приблизно 57% від зареєстрованих) людей що голосували, 650, чи 68,64%, проголосували за ПР+КПУ і тільки 250, чи 26,4%, за Удар+ОО+Свобода.
Про мовну ситуацію. В селищі завжди була школа з українською мовою навчання, яку закінчили мої батьки та інші родичі. Розмовною мовою був такий собі кондовий суржик. І що цікаво, якщо в моєму дитинстві в 70 ті роки це був здебільшого українсько-російський суржик з перевагою українського елементу, то зараз це здебільшого російсько-український суржик, з перевагою російського субстрату.
Але я ще пам’ятаю літніх людей, які розмовляли практично чистою місцевою слобідською говіркою. Складається враження, що за роки незалежності стан з українською мовою в селищі значно погіршився. Це все лежить на ментальному рівні, люди соромляться своєї суржико-україномовності, стан відчуття меншовартості української нікуди не дівся, а навпаки здається став ще більшим. Тому і такі результати голосування.
Треба ще додати до цього великий вплив ЗМІ та агресивна анти-українська політика харківської влади.
До російського кордону 10 км, на звичайну вуличну антену російські канали з боку Бєлгорода ловляться значно краще ніж українське ТБ, а ті що є, це Перший національний канал та Інтер, які, особливо останнього часу, назвати українськими можна тільки в лапках.
22he_travnya
Jan. 4th, 2013 06:08 pm (UTC)
Дякую за огляд, цікаво !
Так, я приблизно уявляю скільки недоасимільованих росіянами станом на 1991й українців було доасимільовано через недорозвиток українського телебачення.

Схоже, Глухівський на цих виборах - феномен, там ПР+КПУ=67,5%, тоді як у Дергачівському ПР+КПУ=60,5%.

Хоча в другому турі презвиборів 2010го в Дергачівському за Януковича 69,7%, а в Глухівському точно менше, от тільки не знаю де зйасувати: скільки саме, знаю, що в першому турі Янукович+Симоненко=44,8%.
22he_travnya
Dec. 23rd, 2012 01:20 pm (UTC)
Це типу кореляція за підсумками презвиборів 1991го, 1994го, 2004го і 2010го.

А в Свердловському районі 2010го офіційно в промисловости було занято 18330 осіб, а в сільському господарстві - 670ть.
easternwestern
Dec. 23rd, 2012 01:43 pm (UTC)
Тут не в промисловості діло.
1. Школи на селі не русифікували.
2. Відсутність понаїхавших.
3. Менша присутність усілякої "маскультури", яка переважно російськомовна.

Edited at 2012-12-23 01:44 pm (UTC)
pollotenchegg
Dec. 23rd, 2012 12:53 pm (UTC)
О, моно це те що треба)
pollotenchegg
Dec. 23rd, 2012 01:39 pm (UTC)
Райони міст будуть колись?
easternwestern
Dec. 23rd, 2012 01:50 pm (UTC)
Не найближчим часом. Я не знаю що з ними робити.
Показати точками? Буде якось не дуже, та й це треба цю сотню точок проставляти.
Обводити межі районів? Було б супер з точки зору показовості. Але це обводити межі сотні районів...
Одним словом це далеко не в пріоритетах, оскільки потребує багато часу.

Скоріш за все пізніше викладу райони в табличному вигляді на сайті. Там все-таки є багато цікавого, до прикладу в Дніпропетровську й Миколаєві є райони, як з перевагою української, так і російської!
pollotenchegg
Dec. 23rd, 2012 01:55 pm (UTC)
Точками нормально. Макіївки-Горлівки не обов'язково, достатньо облцентри, а там районів буде не більше 50.

Севастопольські села можна якось зробити? Там теж багато цінної інфи - наприклад село з 20% рідної татарської, де опозиція взяла найвищий результат, коливання української від 1 до 30%, російської від 50% до 95% ітд.

Edited at 2012-12-23 01:56 pm (UTC)
easternwestern
Dec. 23rd, 2012 02:08 pm (UTC)
Часу на таке нема. Може потім... Або давайте ви проставите ці 50 точок пошуком на гугл-карті.

Що не так з Севастопольськими селами? Я їх на карті бачу.

pollotenchegg
Dec. 23rd, 2012 02:12 pm (UTC)
Там координати потрібні?

Вже побачив)
easternwestern
Dec. 23rd, 2012 06:23 pm (UTC)
Так, координати. Хоча я так прикинув, що можна й не в ручну їх проставити. Потім, одним словом.
( 28 comments — Leave a comment )

Profile

easternwestern
Статистика, політика, суспільство
Статистика в Україні

Latest Month

July 2019
S M T W T F S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Tags

Powered by LiveJournal.com
Designed by yoksel